December is coming | Christmas Time

Mä olen niin innoissani katsoessani kalenteriani ja huomaavani, että kohta on jo joulukuu. Olen niin innoissani siitä. Musta joulu on vuodessa kaikkein parhainta aikaa, en osaa sanoa miksi. Ehkä kaikki valot, perhe ja muutenkin tunnelma tekee siitä vaan niin ihanaa. Mulle joulu on myös todella tärkeää, ei ehkä niin uskonnollisessa mielessä, vaan se rauhallisuus ja aika perheen kanssa on erityistä juuri jouluna.

Pari viime joulua ei ole olleet niin mukavia tiettyjen syiden vuoksi, joten haluan panostaa erityisesti tähän jouluun. Haluan, että kaikki on täydellistä ja mukavaa. Olen alkanut valmistelemaan joulua kieltämättä jo tämän kuun alussa, tiedän, todella aikaisin, mutta musta se on vaan niin ihanaa ja parempi aikaisin, kuin liian myöhään. :)

Tässä postauksessa kerron teille hieman meidän jouluperinteistä ja mun toiveista joulukuun suhteen. Mulla on selvä lista jo asioista, joita haluan joulukuussa tehdä ja toteuttaa, jotta joulustani tulisi mahdollisimman ihana ja parempi, kuin viime jouluista. :)


- Ihan ensimmäiseksi mä haluan lunta koko joulukuulle. Mä en tykkää todellakaan talvesta tai lumesta, mutta jouluna sitä on oltava. Muuten joulusta menee tietty fiilis täysin. Mä aion yrittää olla positiivinen lumen suhteen, vaikken siitä välitäkään. Positiivinen joulukuu on tavoitteena.


- Mun mielestä lyhdyt tuovat todella paljon tunnelmaa. Aion laittaa niitä parvekkeelle ja huoneeseenkin tuomaan tunnelmaa. Musta on niin kaunista, kun on pimeää ja lyhdyt loistaa parvekkeella. 


- Mä olen laittanut jouluvaloja jo pitkin syksyä, mutta aion laittaa niitä lisää. Joulu ei ole mitään ilman jouluvaloja. On niin kaunista kävellä pimeässä ulkona ja katsella ihmisten jouluvaloja jotka loistavat pihoilla ja terasseilla. 

- Lisäksi mä aion ihastella kaupungilla ja kaupoissa olevia valoja. Ne ovat vaan niin ihania.


- Jouluksi mä aion myös leipoa paaaljon pipareita. Vaikka mä olenkin jo ensimmäisen satsin tehnyt, niin niitä on pakko leipoja koristella. Niistä vasta joulufiilis tulee. 
Tottakai haluan myös leipoa paljon muutakin jouluksi, mutta piparit ovat ykkösenä ehdottomasti. :)


- Lämpimät ja kuumat juomat kuuluvat ehdottomasti jouluun ja koko talveen. Mä olen alkanut nyt jo lipittämään glögiä aivan hulluna, ja luulempa, että tulen lipittämään sitä vielä joulukuunkin, hahah. joulufiilistä talvisiin ja kylmiin iltoihin tuo myös kuuma kaakao lämpimän viltin alla. :) Ehtottomasti kaksi suosikkiani.


- Tänä vuonna mä haluan koristella hopea punaisen kuusen. Kuusen koristelu on musta joulun kohokohtia. Odotan myös sitä, että pääsen laittamaan kaikkea kivaa jouluhörhöä ympäri asuntoa, niin tonttuja, kuin muita koristeita. Olisipa jo joulukuu!!


- Joulukuu on myös loistava syy herkutteluun. Ainakin mun kohdalla. Silloin voi herkutella hyvällä omallatunnolla, syödä paljon suklaata ja pipareita. Silloin ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa, jos aloittaa oäivän muutamalla suklaapalalla tai herkuttelee iltaisin. Elämästä on nautittava, joulu ei ole mitään ilman herkkuja! :) 

- Tänä jouluna mä haluan myös tehdä itse joulukortit, enkä ostaa valmiita. Siinäkin on oma tunnelmansa, kun saa alkaa puuhamaan korttien ja tarrojen kanssa. Mä arvostan todella paljon itse tehtyjä kortteja, joten haluan myös tehdä muille kortit itse. :)

_________________________________________________________________________________

Siinä oli muutamia mietteitä ja toiveita, joita haluan tehdä jouluna ja joulukuussa. Varmasti löydän vielä lisääkin tehtävää, mutta nuo tulivat ensimmäisenä mieleen. 

Meiltäkin löytyy myös jouluperinteitä. Ehdottomasti aamut löhötään sohvalla ja katsellaan jouluohjelmia telkkarista. Jouluaamuun kuuluu myös riisipuuro ja glögi! Illemmalla viedään hautausmaalle kynttilät ja ruvetaan viettämään iltaa perheen kanssa. Jutellaan ja nauretaan. Odotan jo aattoa niin kovasti! 

Löytyykö teiltäkin samoja ajatuksia? Mikä teidän mielestä on joulussa parhainta? 
Kuvat ovat kaikki weheartista. 





18 kommenttia:

  1. Ihana postaus ja upeat kuvat! Mä oon myös laittanut joulu-/sisustusvalot esille ja juonut glögiä sekä alkanut pähkäilemään joululahjoja. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos! :) Joululahjojen pähkäily on kyllä niin rasittavaa ainakin itselläni!

      Poista
  2. parasta on ehdottomasti yhdessä olo :) Tänä vuonna vietetään hieman poikkeuksellisesti ns. 'perinteistä joulua' enkä voisi odottaa sitä innokkaammin :) Todella kaunis blogi sinulle, peukku ylös!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, mäkin ihan jo innoissani odotan! Kiitos paljon siulle :)

      Poista
  3. Anonyymi7.47

    Täältäkin löytyy samoja ajatuksia! Kauhea stressi lahjoista..... Nätti blogi (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahah, sama stressi täälläkin! kiitos paljon :)

      Poista
  4. Anonyymi8.57

    Kiva postaus :--) ite kyllä ootan hirmuisesti lunta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :) itse en kyllä odota!

      Poista
  5. Hihii kohta se joulu tulee ♥

    ► www.lauraansku.blogspot.fi ◄

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hiiiih niin tulee, en malta pysyä housuissani! :)

      Poista
  6. Anonyymi10.40

    Mäkin leivoin tänään pipareita, en tajua miksi on muka liian aikaista :D samoja suunnitelmia joulukuulle! ihana blogi sulla :--)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ole yhtään liian aikaista! Kiitos paljon! :)

      Poista
  7. Oi vitsit niin ihania kuvia ja ei kyllä yhtään auttanut mun jouluhuumaan noiden näkeminen! Joulussa ehdottomasti parasta on glögi ja jouluvalot <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah, voi ei! Ehkä jouluhuuma on sallittu! :)

      Poista
  8. Odotan joulua kuin kuuta nousevaa! Parhainta joulussa on ehdottomasti läheisten kanssa oleminen. :-)

    http://pirstaloitunut.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin odotan sitä ihan liikaa! :)

      Poista
  9. Olipas ihanan jouluinen postaus <3 Tuli hyvä fiilis ^^!

    fashionsituation.blogspot.com

    VastaaPoista

Jokainen kommentti on tärkeä. Ethän kuitenkaan vaivaudu ilkeilemään. Kiitos! :)